شیر سوزنی و نیدل ولو در فرآیندهای غیر بحرانی مانند مایعات غیر خطرناک یا سیستم فشار کم به خوبی کار می کنند. پورت کوچک و پیستون رزوه ای سوزنی شکل امکان تنظیم دقیق جریان را در مصارف کم جریان فراهم می کند. شیرهای سوزنی نه تنها برای تعمیر و نگهداری ، در عملیات اندازه گیری جریان نیز به خوبی کار می کنند و مخصوصاً در حفظ دبی پایین درجه بندی شده و ثابت بسیار خوبی هستند.

قیمت شیر سوزنی با توجه به سایز و فشار کاری از 4100000 ریال شروع می شود. شیر سوزنی را می توان از لحاظ ساختمان و طرز کار جزو خانواده شیرهای کروی در نظر گرفت.شکل دیسک و نشیمنگاه طراحی شده آن باعث شده است که اسم آن به عنوان شیر سوزنی گفته شود.

این دسته از شیرهای گاز در مسیرهایی که عمدتا قرار است کار کنترل دبی جریان انجام پذیرد نصب می گردند .

طراحی شیر سوزنی

 

حداکثر فشار کاری 10000psi
جنس بدنه استنلس استیل SS316
سایز اتصال 1/2″, 3/4″
نوع اتصال دنده ای NPT

استاندارد طراحی نیدل ولو IGS M PL 003   /  ASME B16.31   میباشد.

کاربرد شیر سوزنی

  •  همه ابزارهای آنالوگ میدانی برای کنترل ورود جریان ، از دریچه سوزنی استفاده می کنند ،جایی که افزایش ناگهانی مایعات تحت فشار می تواند به دستگاهها آسیب برساند. 
  • دریچه های سوزنی را می توان در شرایطی که جریان باید به تدریج متوقف شود و در برنامه هایی که تنظیمات دقیق جریان مورد نیاز است یا میزان جریان کم مورد نظر است مانند نقاط نمونه در لوله ها ،استفاده کرد.
  • از شیرهای سوزنی می توان به عنوان شیرهای خاموش و روشن و دریچه گاز استفاده کرد در انواع صنایع برای کنترل و اندازه گیری کاربردهای مایعات مانند بخار ،هوا ،گاز ، روغن ، آب یا سایر مایعات غیر لزج مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  این شیر طوری است که جریان به یک حفره کوچک هدایت می شود و پس از چرخش °90 به نوک یک مخروط هدایت می شود و جریان از بین یک حفره و یک قطعه سوزنی شکل به خروجی راه می یابد .

جهت اطلاع از بروزترین قیمت و فروش شیر سوزنی از همکاران فروش ما راهنمایی بخواهید

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]