شیر سوزنی / نیدل ولو NEEDLE VALVE

 

شیر سوزنی 1/2 استیل 316 کلاس 6000psi

شیر سوزنی 1/2 استیل 316 کلاس 6000psi  یا همان نیدل ولو استبل در انشعاباتی که نیاز به فشار بالا و دبی پایین می باشد مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا در مسیر هایی نصب می گردند که قرار است در این مسیر کار کنترل دبی جریان انجام پذیرد این شیر مطابق با استاندارد شرکت ملی گاز ایران IGS M – pl – 003 ،طراحی شده است و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی از نظر قیمت و زمان تحویل می باشد.

این شیر به صورت تمام استیل( SS304  , ss316) طراحی و تولید می شود که از موارد كاربرد اين قبيل شير مي توان در كنترل كننده هاي فشار پمپ ها و همچنين بعنوان قسمتي از اجزاي سيستمهاي كنترل احتراق اتوماتيك (جائيكه تنظيم جريان از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد) استفاده مي گردند.

انواع تولیدی این نوع شیرها عبارتند از :

  •   شیر نیدل ولو (Needle valve)

در سایز 1/4 تا 1/2 اینچ با حداکثر فشار کاری 10000 psi

  •    شیر سوزنی گیج ولو (gauge valve)

در سایز 1/4 و 1/2 اینچ با حداکثر فشار کاری 10000psi با استاندارد     IGS M – pl – 003

  • شیر سوزنی منیفولد (Three valve manifold )

در سایز 1/4 و 1/2 اینچ باحداکثر فشار کاری 6000psi  با استاندارد    IGS M – pl – 003

 

ساختار و نحوه عملکرد شیر سوزنی

شیر سوزنی از یک سوزن مخروطی جهت به تدریج باز کردن شیر و درنتیجه کنترل مناسب جریان استفاده می کند. جریان می تواند توسط یک اسپیندل کنترل و تنظیم شود. هر شیر سوزنی دارای یک اوریفیس نسبتا کوچک همراه با یک سیت بلند مخروطی و یک پلانجر سوزنی شکل در انتهای رزوه که دقیقا مطابق با سیت است، می باشد.

همانطور که رزوه پیچانده می شود، پلانجر عقب کشانده می شود و جریان بین سیت و پلانجر را ممکن می سازد. اگرچه تا زمانی که پلانجر کاملا عقب کشیده نشود، جریان سیال به طور قابل توجهی متوقف می شود. از آن جایی که بخش های زیادی در رزوه برای عقب کشاندن پلانجر نیاز است، تنظیم دقیق جریان ممکن است از اثر vernier از نسبت بین طول سوزن و قطر آن، یا تفاوت قطر بین سوزن و سیت ناشی  گردد.

جنبش طولی محوری (ورودی کنترل) باعث ایجاد تغییرات کوچک و دقیق به صورت شعاعی می شود ( اگر بر جریان حاصل شود). شیر های سوزنی هم چنین می تواند در سیستم های خلا، زمانی که یک کنترل دقیق جریان گاز نیاز است، در فشار پایین مانند پر کردن  لوله های خلا پر شده از گاز، لیزر های گاز و دستگاه های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد کاربردی

شیر های سوزنی معمولا در برنامه های کاربردی جهت اندازه گیری جریان استفاده می شود، مخصوصا زمانی که جریان کم و ثابت و کالیبره شده در برخی از زمان ها باید اندازه گیری شود، مانند جریانت سوخت در یک کاربراتور .

توجه داسته باشید که فلوتر یا شیر فلوت کاربراتور ( کنترل سطح سوخت در داخل کاربراتور) یک شیر سوزنی نیست، اگرچه معمولا یکی شناخته می شود.  در این حالت  یک سوزن مخروطی استفاده می کند، اما در مقابل یک سیت لبه مربعی جای می گیرد. در این جا هدف دست یابی به یک سیت مناسب بین دو سطح می باشد.

شیر های سوزنی  معمولا جهت قطع کردن فار گیج بر روی دستگاه های کاربردی جهت قطع کردن منبع NH3 به تیغه ها در برنامه های آمونیاک NH3 بدون آب استفاده می شود. از آن جایی که سرعت جریان کم و تعداد دورهای زیادی از استم شیر نیاز است تا به طور کامل باز یا بسته شود، شیر های سوزنی  جهت برنامه های ساده قطع کردن جریان استفاده نمی شود.

از آن جایی که اوریفیس کوچک است و نیروی استفاده از ساقه بالاست، معمولا شیر های سوزنی به راحتی با فشار انگشت کاملا قطع می گردد. اسپیندل و/ یا سیت شیر سوزنی، به ویژه یک طرف ساخته شده از برنج، به راحتی توسط جریان بیش از حد چرخش در هنگام قطع کردن جریان آسیب می بیند. شیر های سوزنی ساده، کوچک معمولا اغلب به عنوان bleed valve در برنامه های گرم کردن آب استفاده می شود. بر خلاف شیر توپی یا شیر های همراه با استم ، نمی توان به سادگی گفتکه با بررسی وضعیت شیر، شیر بسته یا باز است.

می توانید از مسئولان فروش ما در خصوص نحوه خرید و سفارش گذاری شیر سوزنی 1/2 استیل 316 کلاس 6000psi راهنمایی بخواهید.

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]