فروش شیر دروازه ای گوه ای 2 اینچ تا 40 اینچ در کلاس های 150 تا 1500 psi

انواع شیر دروازه ای(Gate valve)  کدام است ؟

  1. شیر دروازه ای موازی یا کشویی  (Parallel gate valve)
  2. شیر دروازه ای گوه ای (Wedge gate valve)

شیر دروازه ای موازی یا کشویی  (Parallel gate valve) :

شیرهای دروازه ای موازی دارای مکانیزم لغزشی می باشند که در آنها ، یک صفحه با سطوح موازی هم به عنوان عضو مسدود کننده عمل میکند.این صفحه در این شیرها ممکن است یک دیسک تکی یا دو تکه باشد که یک مکانیزم باز کننده بین آن دو قرار دارد . نیرویی که دیسک ( صفحه مسدود کننده شیر ) را بر روی مقر فشار می دهد و باعث آب بندی شیر می شود ، به فشار اعمالی از سیال به دیسک بستگی دارد . در شیرهای با دیسک دو تکه مکانیزم بازکننده ، این نیرو را تقویت کند.

فروش شیر دروازه ای 2 اینچ تا 40 اینچ

 

 شیر دروازه ای گوه ای (Wedge gate valve)  :

تفاوت شیر دروازه ای گوه ای با شیرهای دروازه ای موازی در صفحه مسدود کننده جریان است که به شکل این صفحه به صورت یک گوه است.

میزان سفت شدن قطعات نشیمنگاهی بر روی هم در شیرهای دروازه ای گوه ای با نشیمنگاه فلزی به صورت بالقوه بیشتر از شیرهای دروازه ای موازی معمولی با نشیمنگاه فلزی می باشد البته بار وارده به قطعات نشیمنگاهی در دهانه ورودی این شیرها معمولا به اندازه کافی زیاد نیست که شیرهای دروازه ای گوه ای بتواند به عنوان شیر قطع کننده دوبل با تخلیه میانی عمل نماید .

طراحی شیر دروازه ای گوه ای

بدنه شیرهای دروازه ای گوه ای دارای شیار و لبه های راهنما است که دیسک گوه ای بر روی آنها مهار شده و جا به جا می شود هدف اصلی از ایجاد این شیار ها و لبه ها این است که صفحه گوه ای در اثر فشار عبور سیال بر روی مقر نشیمنگاه دهانه خروجی شیر تکیه نکند مگر هنگامی که شیر کاملا بسته است یا نزدیک است که بسته شود . با این طرح سایش سطوح قطعات نشیمنگاهی کاهش می یابد.

هدف دیگر از این طرح آن است که هنگام جا به جا شدن صفحه گوه ای در مواقع باز کردن و بستن شیر ، از چرخش بیش از حد صفحه گوه ای جلوگیری شود . البته با توجه به لقی موجود بین قطعات صفحه گوه ای ممکن است کمی می چرخد که مشکلی به وجود نمی آورد . وقتی شیر بسته می شود صفحه گوه ای کمی می چرخد ولی به هنگام اولین بر خورد به یکی از سطوح نشیمنگاهی به وضعیت درست خود باز می گردد تا اینکه همه این سطوح بر روی هم قرار گرفته و شیر کاملا بسته شود.

یکی دیگر از مزایای فرم گوه ای آن است که بتوان بار زیادی در سطوح قطعات نشیمنگاهی شیر به وجود آورد به همین دلیل شیرهای دروازه ای گوه ای با قطعات نشیمنگاهی فلزی هم در فشار بالا و هم در فشار پایین به خوبی آب بندی می شوند.

 

مجموعه ایران ولو با ارائه محصولی ساخته شده در ایران و با قیمت و کیفیت رقابتی در خدمت شما می باشد . جهت اطلاع از قیمت و سفارش گذاری شیر دروازه ای و قیمت انواع بال ولو فولادی گازی ، از کارشناسان فروش ما راهنمایی بخواهید.

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]