شیر سوزنی 1/4 استیل 316 و 1/2 کلاس 1000 تا 10000PSI و متریال st 316 ، با نوع اتصال به خط به صورت NPT  و مطابق با استانداردهای بین المللیBS5351 – ASME B16-34    API6D تولید می شوند.

کاربرد نیدل ولو استیل

از نیدل ولو برای کنترل دقیق میزان جریان گازهای تمیز یا مایعات استفاده می شود.

از قابلیت این شیر ها این است که برای کنترل دقیق سرعت جریان بصورت تدریجی و صاف استفاده کرد ، اما می توان از آنها به عنوان یک شیر قطع جریان نیز استفاده کرد.اندازه رایج برای شیرهای سوزنی از 8/1 تا 2  اینچ متغیر است.

متداول ترین کاربرد آنها در تجهیزات آزمایشگاهی ، گیج های فشار و ابزار دقیق می باشد.

 

شیر سوزنی استنلس استیل 1/4

 

ساختار و عملکرد شیر سوزنی 1/4 استیل 316

شیر سوزنی از یک سوزن مخروطی جهت به تدریج باز کردن شیر و درنتیجه کنترل مناسب جریان استفاده می کند. جریان می تواند توسط یک اسپیندل کنترل و تنظیم شود. هر شیر سوزنی دارای یک اوریفیس نسبتا کوچک همراه با یک سیت بلند مخروطی و یک پلانجر سوزنی شکل در انتهای رزوه که دقیقا مطابق با سیت است، می باشد.

همانطور که رزوه پیچانده می شود، پلانجر عقب کشانده می شود و جریان بین سیت و پلانجر را ممکن می سازد. اگرچه تا زمانی که پلانجر کاملا عقب کشیده نشود، جریان سیال به طور قابل توجهی متوقف می شود. از آن جایی که بخش های زیادی در رزوه برای عقب کشاندن پلانجر نیاز است، تنظیم دقیق جریان ممکن است از اثر vernier از نسبت بین طول سوزن و قطر آن، یا تفاوت قطر بین سوزن و سیت ناشی  گردد.

جنبش طولی محوری (ورودی کنترل) باعث ایجاد تغییرات کوچک و دقیق به صورت شعاعی می شود ( اگر بر جریان حاصل شود). شیر های سوزنی هم چنین می تواند در سیستم های خلا، زمانی که یک کنترل دقیق جریان گاز نیاز است، در فشار پایین مانند پر کردن  لوله های خلا پر شده از گاز، لیزر های گاز و دستگاه های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جهت اطلاع از بروزترین قیمت فروش شیر سوزنی استنلس استیل و  مشاوره فروش شیر سوزنی از همکاران فروش ما راهنمایی بخواهید