قیمت گیت ولو یا همون شیر دروازه ای از سایز 2 اینچ تا 40 اینچ در کلاس های 150 تا 1500 psi  را می توانید از کارشناسان فروش ما استعلام بگیرید .

انواع شیر دروازه ای(Gate valve)  کدام است ؟

  1. شیر دروازه ای موازی یا کشویی  (Parallel gate valve)
  2. شیر دروازه ای گوه ای (Wedge gate valve)

 

مزیت شیر دورازه ای موازی

یکی از مزایای شیرهای دروازه ای موازی مقاومت کم آنها در برابر عبور جریان سیال به طوری که وقتی شیر کاملا باز است همانند یک لوله مستقیم کوتاه عمل می کند . با توجه به لغزش دیسک صفحه ای بر روی سطح نشیمنگاه شیرهای دروازه ای را می توان برای کنترل عبور سیالاتی که در آنها ذرات جامد معلق وجود دارد نیز استفاده نمود .

 محدودیتهای شیرهای دروازه ای

اگر فشار سیال پایین باشد نیروی اعمالی از طرف سیال به دیسک که باعث آب بندی شیر می شود برای آب بندی مطلوب سطوح فلزی قطعات نشیمنگاهی کافی نخواهد بود .

باز کردن و بستن مکرر شیرهای دریچه ای ممکن است باعث سایش سطوح نشیمنگاه و دیسک شود و این موضوع به میزان فشار سیال ، پهنای سطوح تماس ، میزان رونکاری سیال عبوری و مقاومت سطوح فلزی در برابر سایش بستگی دارد . به همین دلیل از شیرهای دروازه ای موازی باید قاعدتا در مواردی که نیاز به باز و بسته کردن مکرر ندارد استفاده گردد .اگر دیسک لقی داشته باشد یا قطعات متصل به آن لق باشند به هنگام پایین آمدن و قطع کردن جریان سیال ( در سیالات با چگالی و سرعت بالا ) سرو صدای زیادی ایجاد می شود و قابلیت کنترل شدت جریان در شیرهای دروازه ای فقط وقتی رضایت بخش است که شیر بین حالت نیمه بسته یا تمام بسته قرار داشته باشد به همین علت شیرهای دریچه ای را عموما برای قطع و وصل جریان به کار می برند نه کنترل شدت جریان .

فروش شیر دروازه ای 2 اینچ تا 40 اینچ

 

معایب شیر  دروازه ای گوه ای در مقایسه با شیر دروازه ای موازی چیست ؟

شیرهای دریچه ای گوه ای را نمی توان به راحتی شیرهای دریچه ای موازی به فرم کانال دار تولید کرد.وقتی که دیسک گوه ای به مقرهای نشیمنگاهی بدنه نزدیک می شود ممکن است ذرات جامد موجود در سیال بین سطوح نشیمنگاهی گیر بیفتد.و آخر اینکه نصب یک سیستم محرکه الکتریکی بر روی شیرهای دروازه ای گوه ای پیچیده تر از محرکه الکتریکی قابل نصب بر روی شیرهای دروازه ای موازی است .

کاربرد های شیرهای دروازه ای گوه ای :

قطع و وصل جریان و مناسب برای عملکرد غیر مداوم

شرایط کاری مطلوب : گازها ، مایعات ، شرایط خلا و سیستمهای برودتی

 

 

 

 

مجموعه ایران ولو با ارائه محصولی ساخته شده در ایران و با قیمت و کیفیت رقابتی در خدمت شما می باشد . جهت اطلاع از قیمت و سفارش گذاری شیر دروازه ای و قیمت انواع بال ولو فولادی گازی ، از کارشناسان فروش ما راهنمایی بخواهید.

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]