رگولاتور اکسیال یکی از انواع رگولاتور های صنعتی از نوع جریان محور (AXIAL FLOW VALVE ) است. از ویژگی های مهم رگولاتور اکسیال 2 اینچ، قابلیت تغییر دبی خروجی در حجم بالا با در نظر گرفتن میزان فشار ورودی و خروجی است.

سادگی وجمع و جور بودن اکسیال باعث می شود که تعمیرات آن آسان باشد و طول عمر زیادی داشته باشد.

اکسیال ها در سایز های ( inch ( 2،3،4،6،8،12  و در کلاس های 150&300&600  می باشد.

 

رگولاتور اکسیال 2 اینچ

اجزای مهم رگولاتور اکسیال

کلوژر

کلوژر محفظه ای شبیه مخروط ناقص است که روی سطح آن شیار هایی تعبیه شده و انتهای آن بسته است.

کلوژر ها از جنس st st 17-4  ریخته گری تهیه شده و دارای یک مجرا جهت انتقال فشار بالا دست (ورودی) و پایین دست (خروجی) می باشند.

تقارن اکسیال اجازه میدهد تا جریان بتواند از دو طرف بدنه وارد شود و این امکان تعویض جای کلوژرها را میدهد تا با این کار عمر اکسیال افزایش یابد.

 

 

بدنه

بدنه فولادی رگولاتور اکسیال 2 اینچ یک محفظه استوانه ای است که از دورن تحت فشار سیال قرار میگیرد. کلوژرها و اسلیو درون بدنه قرار میگیرند.

بدنه از جنس لوله بدون درز  API 5L X52 تهیه شده است.

یک منیفولد با گذرگاه های کنترلی به بیرون بدنه جوش داده شده است که فشار بالادست، پایین دست و کنترلی از دورن آن عبور می کند.

اسلیو

اسلیو تنها جزء متحرک در این نوع رگولاتور است. اسلیو با تغییر شکل در اثر انبساط و انقباض ناشی از تغییرات اختلاف فشار های ورودی و خروجی به تناسب تماس محفظه شیاردار(کلوژر) جریان عبوری را تنظیم و کنترل می نماییم .

جنس اسلیو ها از (BUNA – N & HYDRIN200&VITON ) می باشد، و در مقابل انواع هیدروکربن های نفتی، روغن های روان ساز، رطوبت و اثرات حداکثر فشار مجاز، مقاوم می باشند. به طوریکه تغییرات ایجاد شده در خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آنها نظیر ابعاد، جرم ، سختی و … در محدوده قابل قبول و مطابق با استاندارد قرار دارد.

وظایف اسلیو عبارتند از

1- کنترل عبور جریان از دورن بدنه

2-ایجاد پیش بار روی سطح شیاردار کلوژر ها

3-جدا کردن محفظه کنترلی از فضای اطراف

4- ایجاد آب بندی بین بدنه و کلوژر

 

برای خرید رگولاتور اکسیال 2 اینچ در کلاس های 150 & 300 & 600 ( AXIAL FLOW VALVE ) و اطلاع از قیمت سایر محصولات مانند رگولاتور گاز خانگی از همکاران ما در مجموعه ایران ولو راهنمایی بخواهید.

[contact-form-7 id=”1578″ title=”خانم ولایتی – نادرخانی_copy”]