بال ولو فلوتینگ ایستگاه های اندازه گیری (M.S) مطابق با استاندارد شرکت ملی گاز از سایز 2 اینچ تا 6 اینچ کلاس 150 .این ولو ها شامل  بدنه ریخته گری   A 216 WCB  و  بال فورج A105 ‌با ‍نوشش ANP و سیت های PTFE می باشد.

معرفی ایستگاه های اندازه گیری و تقلیل فشار 

گاز طبیعی پس از استخراج و پالایش مسیر خطوط انتقال را با فشاري معادل Psi 1000 طی می کند تا به نقاط مختلف کشور و مبادي مصرف برسد. اما بدیهی است که این فشار به هیچ عنوان فشار مناسبی براي استفاده در صنایع، تأسیسات و تجهیزات نمیباشد. بنابراین براي قابل استفاده کردن آن ناگزیر از کاهش فشار آن به اندازه مورد نیاز هستیم. این عملیات کاهش فشار در ایستگاههایی موسوم به «ایستگاههاي تقلیل فشار» صورت می گیرد.

ایستگاه های تقلیل فشار گاز بخش مهمی از سیستم گازرسانی بوده که با اشکال و تجهیزات متفاوت طراحی و نصب می گردند و با پیشرفت علوم و فن آوری ساخت این تجهیزات به طور مرتب تغییر و ارتقا می یابد.

انواع ایستگاه هاي تقلیل فشار گاز

  1. ایستگاه دروازه شهری (City Gate Station: C.G.S)
  2. ایستگاه حاشیه شهری (Town Border Station: T.B.S)
  3. ایستگاه تقلیل فشار گاز ناحیه ای (درون شهری) (District Reducing Station: D.R.S)
  4. ایستگاه اندازه گیری و تقلیل فشار (Metering and Regulating Station: M.R.S)
  5. ایستگاه ترکیبی (C.G.S/T.B.S)
  6. ایستگاه تقلیل فشار (Regulating Station: R.S)
  7. ایستگاه اندازه گیری (Metering Station: M.S)

ایستگاه هایی که در آنها فقط عملیات فیلتراسیون و اندازه گیري حجم گاز تحویلی انجام می گردد و در فشارهاي 1000، 250 و 60 Psi وجود دارند را ایستگاه های اندازه گیری یا مترینگ میگویند.

و ایستگاه ها از نظر شکل ظاهری، بسته به موقعیت محل نصب ، شرایط جوی منطقه ونیاز متقاضی می توانند در دو نوع مسطح وکابینتی تولید شوند. ایستگاههای کابینتی نسبت به ایستگاههای مسطح فضای کمتری اشغال می کنند.

جهت خرید و اطلاع از قیمت و سفارش گذاری بال ولو فلوتینگ ایستگاه های اندازه گیری (M.S) و یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و اندازه گیری ما شما را راهنمایی خواهیم کرد .

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]