فروش شیر توپی فلنج دار گازی

فروش شیر توپی فلنج دار گازی کلاس 300 فلوتینگ و ترنیون ، توسط مجموعه ایران ولو به عنوان نمایندگی اینترنتی برترین تولید کننده داخل کشور انجام میگردد.طراحی شیر توپی فلنج دار گازی مطابق با استاندارد API 6 انجام شده است و دو جزء اصلی آن ،بال ولو و بدنه به صورت فورج A105 و ریخته گری  A216  WCB  می باشد .در زیر شرح مختصری از این دو استاندارد ارائه می شود .

آشنایی با استاندارد A105 , A216

 

  • استاندارد A105

   SPECIFICATION FOR CARBON STEEL FORGINGS FOR PIPING APPLICATIONS

اين استاندارد مربوط به فولادهاي كربني فورج شده اي است كه در پايپينگ كاربرد دارند. اين متريال توانايي عملكرد مناسب در دماي محيط و يا دماهاي بالاتر و همچنين در سيستم هاي فشار بالا را دارد. اگر جرم قطعه ي فورج شده بيشتر از 10000پوند(معادل 4540كيلوگرم) باشد، اين استاندارد متريال مناسبي براي اين منظور معرفي نمي كند و به جاي آن از استاندارد  A266 استفاده مي شود. همچنين اين استاندارد شامل ورق هاي لوله اي و سيلندر هاي تو خالي آهنگري شده نمي شود. به عبارت ديگر اين استاندارد معرف متريالي براي لوله هاي يكپارچه و شمش هاي نورد شده مي باشد.

تركيب شيميايي

تركيب شيميايي متريال A105شامل عناصر مختلفي است كه در جدول 1 نشان داده شده است. همچنين درجدول 2  ميزان انحراف مجاز از مقادير تعيين شده در جدول 1 با توجه به مساحت قطعه نشان داده شده است .

1مجموع درصد هاي كروم و نيكل و مس و موليبدن نبايد از 1بيشتر شود.
2مجموع درصد هاي كروم و موليبدن نبايد از 0/32بيشتر شود

خواص مكانيكي

خواص مكانيكي اين متريال در جدول  3 آورده شده است.

تست نمونه

براي تست و آناليز قطعه، بايد نمونه بعد از عمليات حرارتي يا آهنگري احتمالي از قطعه جدا شود و طبق استاندارد A751تست شود. اگر قطعه نرماليزه (با حرارت بالا) يا كوئنچ شده يا فورج شده (با حرارت بالا) باشد، نمونه بايد از عمق 1/4T  قطعه برداشته شود.T برابر است بيشترين ضخامت قطعه ي حرارت داده شده و فورج شده. يك تست كشش و يك تست سختي نيز بر اساس استاندارد  A370بايد از قطعه گرفته شود.

تعمير و ترميم

تعمير و ترميم اين متريال به وسيله ي جوشكاري طبق Boiler and Pressure Vessel Code : Section IX of the ASME  صورت مي گيرد. اين فرآيند بايد به گونه اي انجام شود كه ميزان هيدروژن در نواحي جوشكاري شده زياد نباشد. تاثيرات جانبي جوشكاري نيز به وسيله ي سمباده زدن ( يا تراشكاري) برطرف مي شود. شايان ذكر است كه سطح  جوشكاري شده نبايد بيشتر از % 10كل سطح را در بر بگيرد.

استاندارد A216

SPECIFICATION FOR STEEL CASTINGS, CARBON SUITABLE FOR FUSION WELDING FOR HIGHTEMPERATURE SERVICE

اين استاندارد معرف فولاد كربني ريخته گري شده اي است كه مناسب براي كاربردهاي دما بالا و جوشكاري ذوبي مي باشد. به عبارت ديگر در ساخت فيتينگ ها، فلنج ها، شيرها و ديگر ادوات ضامن فشار كه در دماي بالايي كار مي كنند از A216استفاده مي شود. اين متريال داراي سه گريد WCB ،WCAو WCCمي باشد.

تركيب شيميايي

تركيب شيميايي گريد WCBكه پركاربردترين گريد اين متريال در صنعت پمپ است، در جدول 4 نشان داده شده است.

* به ازاي كاهش هر 0/01درصد از كرين ماكزيمم، مقدار منگنز مي تواند 0/04تا 1/1درصد از ماكزيمم مقدار تعيين شده بيشتر ياشد

خواص مكانيكي

خواص مكانيكي گريد WCBدر جدول 5 آورده شده است. شايان ذكر است كه در متن استاندارد اشاره اي به سختي قطعه نشده است .

تست نمونه

در متن استاندارد اشاره اي به الزامات تست نمونه نشده است.

تعمير و ترميم

تعمير و ترميم اين متريال طبق   ASME Section IX انجام مي شود. براي بازرسي جوش دو حالت در نظر گرفته مي شود.حالت اول بازرسي مغناطيسي است كه بازرسي معمول جوش هر فولاد ريختگري است. حالت دوم بازرسي با امواج راديوگرافي است. از اين حالت در مواقعي استفاده مي شود كه قطعه در تست ريختگي داشته باشد يا حفره اي در سطح قطعه وجود داشته باشد كه ضحامت آن بيشتر از % 20ضخامت قطعه يا 1اينچ يا با مساحت بيشتر از 10اينچ مربع باشد.در حالت دوم بعد از بازرسي و ترميم بايد روي قطعه عمليات حرارتي متناسب با آن صورت گيرد يا تحت تنش زدايي قرار گيرد.

برخي ملاحظات

براي اين متريال كربن معادل طبق رابطه ي زير تعريف مي شود:

ماكزيمم مقدار كربن معادل براي گريد WCBبرابر است با 0.05  (برگرفته از سالنامه واحد تحقیق و توسعه شرکت آریا سپهر کیهان)

 

جهت اطلاع از آخرین قیمت ها و نحوه سفارش گذاری فروش شیر توپی فلنج دار گازی ، از کارشناسان فروش ما راهنمایی بخواهید.

[contact-form-7 id=”206″ title=”بدون عنوان_copy”]